«Το πρόβλημά μου είναι ότι παίρνω εύκολα κιλά και τα βάζω στα ψωμάκια”

«Το πρόβλημά μου είναι ότι παίρνω εύκολα κιλά και τα βάζω στα ψωμάκια” | tlife.gr

ΕΡΩΤΗΣΗ
Είμαι 1,66 και 73 κιλά. Το πρόβλημά μου είναι ότι παίρνω εύκολα κιλά και τα βάζω στα “ψωμάκια”. Ποιο είναι το ιδανικό μου βάρος και τι διατροφή πρέπει να ακολουθήσω προκείμενου να χάσω τα περιττά κιλά και στην συνέχεια να διατηρήσω το βάρος μου;
Σοφία

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Σύμφωνα με την εξίσωση hamwi το ιδανικό σας βάρος είναι 60 κιλά. Η ασφαλής μείωση κιλών επιτυγχάνεται με την τήρηση των βασικών αρχών της ισορροπημένης διατροφής:

  • Να μην παραλείπετε το πρωινό σας καθώς είναι από τα σημαντικότερα γεύματα της ημέρας.
  • Να κάνετε μικρά και συχνά γεύματα για να κάνει συνεχώς καύσεις ο οργανισμός σας (τουλάχιστον 6 ημερησίως).
  • Να καταναλώνετε καθημερινά 5-6 μερίδες φρούτα και λαχανικά εποχής.
  • Προσπαθήστε να καταναλώνετε τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων και σε συγκεκριμένη ποσότητα και εβδομαδιαία συχνότητα.
  • Προσπαθήστε το φαγητό σας να συνοδεύεται από άφθονη σαλάτα και να φροντίζετε να την καταναλώνετε πριν το φαγητό σας ώστε να καταναλώνετε λιγότερη ποσότητα από αυτό.
  • Να προτιμάτε την κατανάλωση τροφίμων ολικής αλέσεως όπως δημητριακά και ζυμαρικά ολικής αλέσεως, καστανό ρύζι και πολύσπορο ή ολικής αλέσεως ψωμί.
  • Να αποφεύγετε την υπερκατανάλωση γλυκών και αναψυκτικών και γενικότερα την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ζάχαρη, λίπος και αλάτι.
  • Να καταναλώνετε καθημερινά 30 γρ. ανάλατους ξηρούς καρπούς.
  • Να καταναλώνετε καθημερινά 2-3 μερίδες ημίπαχων γαλακτοκομικών προϊόντων, οι οποίες αντιστοιχούν σε 1 ποτήρι γάλα 1,5%, σε 1 κεσεδάκι γιαούρτι 1,5% και σε 30 γρ. τυρί.
  • Μην ξεχνάτε να πίνετε καθημερινά 8-10 ποτήρια νερό, ώστε να ενυδατώνεται και να λειτουργεί σωστά ο οργανισμός σας και γενικότερα υγρά όπως οι χυμοί, ο καφές, το τσάι, το ημιάπαχο γάλα καθώς και ροφήματα Κρόκου Κοζάνης. Το νερό μειώνει την πείνα, σας κάνει να αισθάνεστε πλήρης και αποβάλει τους μεταβολίτες από το σώμα σας.
  • Να καταναλώνετε 2 φορές την εβδομάδα ψάρι και συγκεκριμένα λιπαρά ψάρια.
  • Να καταναλώνετε 1-2 φορές την εβδομάδα όσπρια.
  • Να καταναλώνετε 1 φορά την εβδομάδα κόκκινο κρέας και 2-3 φορές λευκό κρέας.
  • Να περιορίσετε το αλάτι καθώς προκαλεί κατακρατήσεις και να το αντικαταστήσετε με μπαχαρικά και μυρωδικά της αρεσκείας σας, ενισχύοντας έτσι την γεύση.
  • Να πίνετε 3-4 φλιτζάνια/ημέρα πράσινο τσάι καθώς έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε κατεχίνες, το οποίο συντελεί στην πρόσληψη αντιοξειδωτικών και στην ενίσχυση του μεταβολισμού.
  • Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ. Προτιμήστε το κόκκινο κρασί, που θα σας προσφέρει αντιοξειδωτικά.
  • Προσπαθήστε να κοιμάστε τουλάχιστον 8 ώρες καθημερινά.
  • Εντάξτε την φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητά σας. Κάντε καθημερινά 30-40 λεπτά αερόβια άσκηση όπως ποδηλασία, τρέξιμο για να πετύχετε την μέγιστη καύση λίπους και για να τονώσετε το σώμα σας.

Καλό θα ήταν πέρα από αυτές τις διατροφικές συμβουλές να επισκεφτείτε κάποιον Κλινικό Διατροφολόγο-Διαιτολόγο, ο οποίος θα σας προσαρμόσει ένα εξατομικευμένο διαιτολόγιο που να καλύπτει τις ανάγκες σας.

 

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Γεωργία Καπώλη

Επιμέλεια: Ιωάννα Κούρου

READ more