Παιδικά γυαλιά οράσεως: Πώς να τα αποφύγεις με τα πιο εύκολα και σημαντικά tips

Παιδικά γυαλιά οράσεως: Πώς να τα αποφύγεις με τα πιο εύκολα και σημαντικά tips | tlife.gr

“Τα παιδιά και τα… μάτια σου”! Αυτή είναι η σκέψη που έχεις συνεχώς στο μυαλό σου όταν είσαι μητέρα και το ίδιο ισχύει, προφανώς, για κάθε γονέα. Κάποια στιγμή, όμως, θα χρειαστεί να αλλάξεις το ένα σκέλος της πρότασης και να τη διαμορφώσεις ως “Τα παιδιά και τα μάτια τους”, αν θέλεις να προλάβεις δυσκολίες και προβλήματα στην όρασή τους, αλλά και τα δυσμενή αποτελέσματα που μπορεί να προκαλέσει μελλοντικά η αργοπορημένη παρέμβαση. Η αλήθεια είναι πως τα παιδιά είναι κακοί… συνομιλητές, μιας και οι γλωσσικές και εκφραστικές ικανότητές τους αναπτύσσονται αργά και σταθερά καθώς μεγαλώνουν. Επομένως, η κύρια δυσκολία που αντιμετωπίζει κάθε γονιός είναι πως το παιδί του δεν μπορεί να επικοινωνήσει από μικρή ηλικία την προβληματική όρασή του. Αν σε αυτό προσθέσεις και το γεγονός πως το παιδί (ακριβώς λόγω της ηλικίας του) δεν είναι σε θέση να αναγνωρίζει ποια είναι η ορθή όραση και ποια η προβληματική ή πώς βλέπει ο υπόλοιπος κόσμος, τότε αντιλαμβάνεσαι πως η πρόληψη είναι ο καλύτερος βοηθός σε αυτή την ηλικία!

Το πρόβλημα με τις οφθαλμολογικές παθήσεις και τα παιδιά είναι από τη μία το επικοινωνιακό και εμπειρικό χάσμα που αναπόφευκτα υπάρχει κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής τους, καθώς και το γεγονός πως όταν πλέον το εκάστοτε παιδί αρχίζει να δείχνει “σημάδια” ενόχλησης, δυσκολίας και προσπάθειας (για να δει), συνήθως είναι αργά για να διορθωθεί πλήρως το πρόβλημα και τότε μπαίνουν στην ζωής τους τα γυαλιά οράσεως.

Αν, λοιπόν, θέλεις κι εσύ να αποφύγεις τα παιδικά γυαλιά οράσεως -τουλάχιστον για τώρα-, τότε άρχισε να ακολουθείς τις παρακάτω συμβουλές!

Tip #1: Επισκεφτείτε τον παιδο-οφθαλμίατρο
Βασικό βήμα προς την προστασία των παιδιών από τις διάφορες οπτικές παθήσεις είναι να κλείσεις ένα ραντεβού στον οφθαλμίατρο, ανεξάρτητα από το αν έχουν παρουσιαστεί ορατά συμπτώματα. Μία σύντομη εξέταση από τον παιδίατρο που παρακολουθεί τα παιδιά μπορεί να είναι μια καλή αρχή, αλλά όχι αρκετή, αφού τα παιδικά οφθαλμολογικά προβλήματα είναι πιο δύσκολο να εντοπιστούν. Μάλιστα, οι τακτικές γενικές εξετάσεις των ματιών είναι ιδιαιτέρως σημαντικές στην παιδική ηλικία, καθώς τότε η όραση και οι οφθαλμοί αναπτύσσονται ραγδαία. Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Οπτομετρών, η πρώτη οφθαλμολογική εξέταση στα παιδιά πρέπει να γίνεται μεταξύ έξι και 12 μηνών, τουλάχιστον μία φορά ανάμεσα στα τρία και πέντε έτη και έπειτα σε ετήσια βάση από τα έξι έως τα 18 τους. Με αυτό τον τρόπο, θα βοηθήσεις τα μικρά σου και θα βεβαιωθείς πως θα προλάβετε σε πρώιμο στάδιο οποιαδήποτε πάθηση.

Tip #2: Έλεγξε για σημάδια μυωπίας
Η μυωπία είναι μια από τις πιο συνηθισμένες παθήσεις των ματιών, ιδιαίτερα στα παιδιά, και εκδηλώνεται ως δυσκολία να δει κανείς καθαρά τα αντικείμενα που βρίσκονται σε μακρινή απόσταση. Με τον καιρό, η μυωπία μπορεί να βάλει σε μεγαλύτερο κίνδυνο την όραση, η οποία απειλείται με πιο σοβαρά προβλήματα, ενώ και η ίδια αυξάνεται με το πέρασμα του χρόνου. Πολλά παιδιά θεωρούν πως η θολή όραση είναι φυσιολογική, μιας και δεν έχουν εμπειρία από καθαρή και υγιή όραση. Ωστόσο, αν εντοπίσεις τα σημάδια της μυωπίας, μπορείς να βοηθήσεις σημαντικά στην αντιμετώπισή της. Ως συμπτώματα μπορεί να εμφανιστεί ένα ελαφρύ αλληθώρισμα όταν τα παιδιά προσπαθούν να δουν κάτι μακρινό, όταν κάθονται πολύ κοντά στην τηλεόραση, όταν κρατούν το βιβλίο κοντά στο πρόσωπό τους για να το διαβάσουν ή όταν τα μάτια τους κουράζονται και προκαλούνται πονοκέφαλοι.

Tip #3: Μείωσε τις φωτεινές οθόνες
Φυσικά και κάθε οικογένεια έρχεται αντιμέτωπη με το πρόβλημα των smart συσκευών που είναι τόσο δημοφιλείς στα παιδιά. Ωστόσο, όλη αυτή η έκθεση των παιδιών στις φωτεινές οθόνες και το μπλε φως είναι ιδιαίτερα επιζήμια για την παιδική όραση, προκαλώντας κούραση, πονοκέφαλο, φαγούρα, θόλωμα και ευαισθησία στο φως. Γι’ αυτό και είναι απαραίτητο να θεσπίσεις έναν κανόνα γύρω από την χρήση των ηλεκτρονικών μέσων, ώστε να μειώσεις τον χρόνο που περνούν τα παιδιά μπροστά στις οθόνες. Ένας εύκολος γενικός κανόνας που πολλοί γονείς ακολουθούν είναι εκείνος του 20-20, που σημαίνει ότι για κάθε 20 λεπτά με μια smart συσκευή θα πρέπει να κάνουν 20 δευτερόλεπτα διάλειμμα, εστιάζοντας το βλέμμα τους σε κάτι που βρίσκεται τουλάχιστον έξι μέτρα μακριά τους.

Tip #4: Υιοθετείστε έναν υγιεινό τρόπο ζωής
Μια ακόμη σημαντική προσπάθεια που πρέπει να γίνει είναι να βελτιωθεί συνολικά ο τρόπος ζωής των παιδιών. Επομένως, θα πρέπει να περνούν περισσότερο χρόνο εκτός σπιτιού και μακριά από φωτεινές οθόνες, ώστε να επωφεληθούν από το παιχνίδι στην φύση, είτε αυτό σημαίνει αύξηση της βιταμίνης D, σωματική άσκηση και μείωση του στρες, είτε αφορά την ισορροπημένη ανάπτυξη της όρασης. Ταυτόχρονα, εξίσου σημαντικό είναι να τρέφονται τα παιδιά καλύτερα και πιο ισορροπημένα και μάλιστα με τροφές που αποδεδειγμένα βοηθούν την σωστή ανάπτυξη της όρασης. Τέτοια φιλικά προς τα μάτια τρόφιμα είναι όσα περιέχουν θρεπτικά συστατικά, όπως η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη, οι βιταμίνες C και E και ο ψευδάργυρος. Επομένως, πλούσια σε θρεπτική αξία γεύματα με φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και ψάρια θα προστατεύσουν σε συνολικό επίπεδο την όραση των παιδιών.

READ more