Πίσω στην κορυφή της σελίδας
13.12.2014 | 22:15
Γεωργία Καπώλη

ΤΟΥ ΔΕΚΕΜΒΡΗ: Τι πρέπει να τρώμε αυτήν την εποχή και πώς βοηθούν στο αδυνάτισμα;

ΤΟΥ ΔΕΚΕΜΒΡΗ: Τι πρέπει να τρώμε αυτήν την εποχή και πώς βοηθούν στο αδυνάτισμα;
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
«Κάθε πράγμα στον καιρό του..» συνηθίζουν να μας λένε όταν είμαστε ανυπόμονοι και απαιτούμε πράγματα πριν την ώρα τους. Το ίδιο ισχύει και με τις τροφές που μας προσφέρει η φύση τόσο γενναιόδωρα όλο τον χρόνο. Όπως πιθανόν να γνωρίζεις και από μόνη σου, κάποιες από αυτές βρίσκονται στην ακμή τους συγκεκριμένες εποχές τον χρόνο, αποτελώντας ταυτόχρονα πλούσια πηγή βιταμινών και θρεπτικής αξίας για τον οργανισμό μας.

Γιατί πρέπει να τρώμε τις τροφές κυρίως όταν είναι η εποχή τους;

Επιλέγοντας φρούτα και λαχανικά που είναι στην καλύτερή τους εποχή καταναλώνουμε τροφές με τη μέγιστη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Επίσης δεν προσλαμβάνουμε τις χημικές ουσίες τις οποίες ενδέχεται να περιέχουν αυτά τα τρόφιμα, λόγω μη εποχικής διαθεσιμότητας, όπως είναι τα φυτοφάρμακα και οι ορμόνες. Έτσι λοιπόν, ο οργανισμός έχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την ενεργοποίηση του μεταβολισμού και την καύση λίπους.



Ποια φρούτα και λαχανικά χαρακτηρίζουν το Δεκέμβρη;

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ
Αποτελεί το τρόφιμο με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C (παρέχει το 116,2% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης). Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι, άτομα που λαμβάνουν 500 mg βιταμίνης C την ημέρα, καίνε 39% περισσότερο λίπος κατά τη διάρκεια άσκησης σε σχέση με άτομα με λιγότερη λήψη. Επιπλέον, τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης C στο αίμα μπορεί να εμποδίσουν τον οργανισμό να χρησιμοποιήσει το αποθηκευμένο λίπος σε ενέργεια.

Tip:
Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από έναν φυσικό χυμό πορτοκάλι το πρωί. Ξεκινάς τη μέρα σου γεμάτη ενέργεια. Συνίσταται και ως ενδιάμεσο γεύμα ειδικά αν ακολουθείς κάποια δίαιτα που προτείνει φρούτο. Επίλεξε πορτοκάλι μιας και ο Δεκέμβρης είναι η εποχή του.


ΓΚΡΕΙΠΦΡΟΥΤ
Σύμφωνα με έρευνα, η συστηματική κατανάλωσή του γκρέιπφρουτ ταυτόχρονα με ένα λιπαρό γεύμα, μπορεί να συμβάλλει στη μείωση κατά 1/5 των θερμίδων που θα λαμβάναμε από αυτό το φαγητό. Επιπλέον, τα άτομα που τρώνε ή πίνουν χυμό γκρέιπφρουτ μαζί με το φαγητό τους παίρνουν 18% λιγότερο βάρος. Αυτό πιθανότατα οφείλεται στο αυξημένο περιεχόμενο του γκρέιπφρουτ σε αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες, τα οποία συνδέονται με την σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου και κατ' επέκταση με τη μείωση της όρεξης και της αποθήκευσης του διατροφικού λίπους.

Tip: Πίνεται και ως χυμός μαζί με άλλα φρούτα αλλά και σαν smoothie και σίγουρα θα το βρεις στα σουπερμάρκετ και στο μανάβικο της γειτονιάς σου μιας και τώρα είναι η εποχή του.

ΛΑΧΑΝΟ
Το λάχανο ανήκει στην κατηγορία των κραμβοειδών και αποτελεί ένα αρκετά παρεξηγημένο λαχανικό, αφού αρκετές φορές έχει κατηγορηθεί ότι παχαίνει ή κάνει κατακράτηση. Ωστόσο, η αλήθεια βρίσκεται αρκετά μακριά αν αναλογιστούμε την θρεπτική του αξία. Ένα φλιτζάνι λάχανο αποδίδει περίπου 33 θερμίδες, δηλαδή μία μερίδα σαλάτα λάχανο δεν ξεπερνάει τις 70 θερμίδες, όσες λοιπόν περιέχει και ένα φρούτο. Συνεπώς σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι το λάχανο παχαίνει αν αναλογιστούμε κιόλας ότι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, οι οποίες μειώνουν την απορρόφηση και αποθήκευση λίπους.

Tip:
Συνόδευσε το κυρίως γεύμα σου με σαλάτα λάχανο λοιπόν. Είναι οικονομικό και κυρίως τρώγεται σκέτο με λίγο ξύδι και λάδι. Μπορείς βέβαια να προσθέσεις και τριμμένο καρότο ή μοβ λάχανο.



Επιμέλεια: Δέσποινα Θεοδωροπούλου



Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook