Πίσω στην κορυφή της σελίδας
27.07.2014 | 21:58

Φαγόπυρο ή διαφορετικά Buckwheat. Το δώρο της φύσης στο πιάτο σας!

Φαγόπυρο ή διαφορετικά Buckwheat. Το δώρο της φύσης στο πιάτο σας!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Αναζωογονητικό και θρεπτικό, το φαγόπυρο είναι διαθέσιμο όλο το χρόνο και μπορεί να χρησιμεύσει ως εναλλακτική λύση για το ρύζι ή άλλα σιτηρά. Ενώ, πολλοί άνθρωποι σκέφτονται ότι το φαγόπυρο ανήκει στην κατηγορία των δημητριακών, στην πραγματικότητα είναι ένας σπόρος που συγκαταλέγεται στα φρούτα και σχετίζεται με το ραβέντι και την οξαλίδα, καθιστώντας το κατάλληλο υποκατάστατο για τους ανθρώπους που είναι ευαίσθητοι στο σιτάρι ή άλλα δημητριακά που περιέχουν την πρωτεΐνη γλουτένη. Τα λουλούδια από το φαγόπυρο είναι πολύ αρωματικά και είναι ελκυστικά για τις μέλισσες που τα χρησιμοποιούν για να παράγουν μία ξεχωριστή ποικιλία από μέλι!

Η καλλιέργεια έγινε για πρώτη φορά στα υψίπεδα της νοτιοανατολικής Κίνας και στα Ιμαλάια αιώνες πριν, και υπήρξε βασική τροφή των κατοίκων των περιοχών αυτών πολύ πριν εμφανιστεί το ρύζι και άλλα δημητριακά. Οι σπόροι του, μάλιστα, προσέφεραν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως είναι οι πρωτεΐνες, τα λιπαρά οξέα και τα μέταλλα στους κατοίκους, κατά τους πρώιμους χρόνους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ανταπεξέρχονται στα αφιλόξενα μέρη όπου κατοικούσαν. Πρόσφατα, το ενδιαφέρον για αυτούς τους σπόρους αναθερμάνθηκε καθώς μπορεί να γίνει μέρος μίας υγιεινής διατροφής και να προσφέρει σημαντικά θρεπτικά στοιχεία στον οργανισμό.

Θρεπτική σύσταση του φαγόπυρου!
Οι σπόροι του παρέχουν πολλά απαραίτητα θρεπτικά συστατικά όπως είναι οι πρωτεΐνες, τα λιπαρά οξέα και τα μέταλλα. Γενικότερα, το φαγόπυρο περιέχει περισσότερες πρωτεΐνες από άλλους σπόρους. Είναι εξαιρετική πηγή μαγνησίου σημαντικό συστατικό για τη ρύθμιση της πίεσης, ενώ συμβάλλει και στη φυσιολογική λειτουργία των μεταβολικών διεργασιών που αποσκοπούν στην παραγωγή ενέργειας, καθώς και σιδήρου, ο οποίος είναι απαραίτητος για τη μεταφορά οξυγόνου στον οργανισμό και την παραγωγή ενέργειας. Παράλληλα, εμφανίζει να έχει ποσότητες φυτικών ινών οπότε συνδράμει στην ενίσχυση της πεπτικής λειτουργίας επιταχύνοντας την κίνηση του εντέρου, ενώ βοηθά στη λειτουργία αποβολής τοξινών από την περιοχή του εντέρου. Οι ίνες αυτές δεσμεύουν τα χολικά άλατα και μειώνουν εκ νέου την απορρόφησή τους στο παχύ έντερο, οδηγώντας έτσι σε χαμηλότερα επίπεδα της ‘’κακής’’ χοληστερόλης.

Παράλληλα, είναι τροφή που είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, συμπεριλαμβανομένων της θειαμίνης (Β1), ριβοφλαβίνης (Β2), νιασίνης (Β3), παντοθενικού οξέος (B5), πυριδοξίνης (Β6) και φολικού οξέος (Β9). Αυτές οι βιταμίνες συμβάλλουν κυρίως στην πλευρά της ομορφιάς, όπως είναι το υγιές δέρμα και τα δυνατά μαλλιά, ενώ έχουν χαρακτηριστεί για την ιδιότητα τους να ενισχύουν το νευρικό και μυϊκό σύστημα, και προσφέρουν και ενίσχυση της λειτουργίας του μεταβολισμού.

Τα ευεργετικά αποτελέσματα του φαγόπυρου είναι εν μέρει λόγω της πλούσιας προσφοράς του σε φλαβονοειδή, ιδιαίτερα σε αυτό της ρουτίνης. Τα φλαβονοειδή είναι φυτοθρεπτικά συστατικά που προστατεύουν τον οργανισμό αφού έχουν την ικανότητα να αυξήσουν τη δράση της βιταμίνης C και να ενεργούν ως αντιοξειδωτικά. Η υπολιπιδαιμική δράση του φαγόπυρου οφείλεται στη ρουτίνη και στα άλλα φλαβονοειδή σε μεγάλο βαθμό. Αυτές οι ενώσεις βοηθούν στη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων χοληστερόλης, ενώ συμβάλλουν και στη μείωση των αποτελεσμάτων που μπορεί να προκύψουν από τη δράση των ελευθέρων ριζών.

Αυτές είναι ορισμένες από τις ιδιότητες που έχει το φαγόπυρο, αν προστεθεί στο καθημερινό διαιτολόγιο και γίνει μέρος μίας ισορροπημένης διατροφής!


Οι σπόροι της υπερτροφής του Φαγόπυρου, μαζί με πολλές άλλες Υπερτροφές, προσφέρονται μέσα από τη σειρά Ypertrofes™ της Astra Medical Hellas Superfoods™-AMHES, οι οποίες έχουν δημιουργηθεί με ιδιαίτερη προσοχή ώστε να διατηρηθούν όλα τα αξιοθαύμαστα συστατικά που περιέχουν στη σύνθεσή τους.
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook