Πίσω στην κορυφή της σελίδας
29.05.2015 | 22:43

Τι συμβαίνει και ενώ επιλέγεις light προϊόντα δεν χάνεις κιλά;

Τι συμβαίνει και ενώ επιλέγεις light προϊόντα δεν χάνεις κιλά;
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Αν το σκεφτείς ψύχραιμα θα το δεις... για να κάνεις δίαιτα σήμερα δεν χρειάζεται να στερηθείς ούτε τα γλυκά, ούτε τα αγαπημένα σου τρόφιμα και ποτά. Πάλι καλά που δίπλα σε όσα ψωνίζεις στο ράφι του super market υπάρχουν και οι light εκδοχές τους. Πώς γίνεται όμως και ενώ έχεις αντικαταστήσει πολλά από τα αγαπημένα σου προϊόντα με τα αντίστοιχα light, δεν βλέπεις αποτέλεσμα στη ζυγαριά; Τι πάει στραβά;

Τι ακριβώς σημαίνει η ένδειξη «light» στα τρόφιμα; Μπορείς να τρως περισσότερο από τα... ελαφριά αυτά προϊόντα; Πως θα επιλέξεις σωστά τα light τρόφιμα για τη δίαιτά σου; Συμβουλές για να γίνουν σύμμαχος στην προσπάθειά σου να χάσεις κιλά.

Τι είναι ακριβώς τα ligh τρόφιμα;
Τι πρέπει να έχει ένα προϊόν για να “αυτοαποκαλείται” light; Ναι, το σημαντικό είναι να έχει μειωμένες θερμίδες σε σχέση με το αντίστοιχο πλήρες. Πώς όμως συμβαίνει αυτό; Με δύο τρόπους:

1. Είναι εκείνα τα προϊόντα από τα οποία έχει αφαιρεθεί μέρος ή το σύνολο των λιπαρών που περιέχουν. Εδώ σημείωσε γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, όπως το άπαχο γάλα και το γιαούρτι, ή ακόμη και αλλαντικά στα οποία έχει αφαιρεθεί μέρος του λίπους. Στην ίδια κατηγορία πρέπει να εντάξουμε και τα τρόφιμα από τα οποία έχει αφαιρεθεί μέρος ή το σύνολο των σακχάρων τους, δηλαδή της ζάχαρης που περιέχουν. Τέτοια είναι το κρύο τσάι χωρίς ζάχαρη, ζελέ, παγωτά ή άλλα γλυκίσματα.

2. Υπάρχουν όμως και εκείνα στα οποία η ζάχαρη αντικαθίσταται, πλήρως ή μερικώς, από εγκεκριμένα και ασφαλή ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά όπως είναι η ασπαρτάμη, η ακεσουλφάμη, η σουκραλόζη και το γλυκαντικό από στέβια, τα οποία ενώ προσφέρουν τη γλυκιά γεύση στα προϊόντα που τα περιέχουν, δεν αποδίδουν θερμίδες. Εδώ μπορείς να βρεις γλυκά παρασκευασμένα με υποκατάστατα, δισκία για ροφήματα και γλυκά.

Ό, τι είναι Light δεν έχει θερμίδες;
Μια παγίδα που μπορεί να μας μπερδεύει είναι η εξίσωση light=χωρίς θερμίδες. Αυτό δεν συμβαίνει για όλα τα τρόφιμα. Για παράδειγμα πολλά στερεά τρόφιμα μπορεί να έχουν αντικαταστήσει μέρος των λιπαρών ή των σακχάρων, αλλά εξακολουθούν να παρέχουν θερμίδες από άλλα συστατικά τους. Αν λοιπόν καταναλώνεις κάποιο προϊόν χωρίς να υπολογίζεις την ποσότητα, ήσυχη από το γεγονός πως είναι light, είναι πολύ πιθανό, στο τέλος της ημέρας να έχεις ξεπεράσει κατά πολύ τις θερμίδες που σου αναλογούν και έτσι χωρίς να το καταλάβεις να παίρνεις, αντί να χάνεις κιλά!

Εξαίρεση αποτελούν πολλά ροφήματα, όπως τα light αναψυκτικά, το κρύο τσάι χωρίς ζάχαρη κτλ., που όντως αποδίδουν μηδενικές θερμίδες, εφόσον όλη η ποσότητα σακχάρων που περιέχουν έχει αντικατασταθεί πλήρως από ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά. Αρκεί φυσικά αυτό να το εξακριβώσεις διαβάζοντας τα συστατικά τους.

Smart Tips για να έχει νόημα η επιλογή light προϊόντων
Καταλαβαίνεις λοιπόν πως πολλές φορές η ένδειξη light σου... “ανοίγει” την όρεξη και αντί να χάνεις βάρος, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Παρακάτω θα βρεις απλές και πρακτικές συμβουλές για να επιλέγεις light, αλλά και να τα εντάσσεις σωστά στη διατροφή σου, ώστε να σε βοηθούν να ρυθμίσεις το βάρος σου:

1. Έλεγχε πάντα τις ετικέτες των τροφίμων: Τσέκαρε τις θερμίδες και τα θρεπτικά συστατικά που παρέχει το light τρόφιμο, αν το συγκρίνεις με ένα «κανονικό». Μην επαναπαύεσαι δηλαδή στην ετικέτα που αναγράφει έτσι απλά light! Διάβασε προσεκτικά τις ετικέτες διαθρεπτικής επισήμανσης, ώστε να παίρνεις πληροφορίες σχετικά με την περιεκτικότητά τους σε θερμίδες, λιπαρά, νάτριο, σάκχαρα. Έτσι, θα γνωρίζεις με ακρίβεια πόσες θερμίδες σου προσφέρει κάθε τρόφιμο.


2. Όπου διαλέξεις light, φρόντισε να το καταναλώνεις στην ίδια ποσότητα με το αντίστοιχο με τις περισσότερες θερμίδες. Πολλές φορές η λέξη με λίγες θερμίδες μας οδηγεί να τρώμε περισσότερο, θεωρώντας πως δεν είναι επιζήμιο για τη ζυγαριά, αφού πρόκειται για light τρόφιμο.

3.Μην έχεις στο μυαλό σου μόνο τις θερμίδες. Πολλές φορές δεν έχει σημασία ο αριθμός των θερμίδων, αλλά τα τρόφιμα από τα οποία θα τις πάρεις, δηλαδή η σύνθεση της διατροφή σου.

Οι βασικές οδηγίες μια ισορροπημένης διατροφής στα πρότυπα της Μεσογειακής είναι:

- Καθημερινή κατανάλωση 2 μερίδων ημίπαχων γαλακτοκομικών

- Συχνή κατανάλωση ψαριών (2 φορές εβδομαδιαία)

- 2 φορές εβδομαδιαία κοτόπουλο και 1 φορά κόκκινο κρέας

- Κατανάλωση 5-6 μερίδων φρούτων & λαχανικών

- Να αποφεύγεις αναψυκτικά, γλυκά, τηγανιτά τρόφιμα

- Να μειώσεις το αλάτι

- Να προτιμάς τρόφιμα ολικής αλέσεως

- Να τρως καθημερινά 30γρ ανάλατους ξηρούς καρπούς

- Να προσθέτεις μυρωδικά και καρυκεύματα στο φαγητό, τα οποία είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και ενισχύουν το μεταβολισμό.

4. Η διατροφή σου να συνοδεύεται από γυμναστική. Μπορεί η σωστή διατροφή να είναι το Α και το Ω και με τα Light προϊόντα να μπορείς να κάνεις τη ζωή σου πιο εύκολη, όμως για να έχεις αποτέλεσμα είναι απαραίτητο να βρεις χρόνο και για εξάσκηση. Ένα σωστό πρόγραμμα διατροφής, σε συνδυασμό με γυμναστική είναι ο καλύτερος συνδυασμός για να χάσεις λίπος και να τονώσεις το μεταβολισμό σου.

5. Μην ξεχνάς τον κανόνα των πολλών και συχνών γευμάτων. Μπορεί τα light να ικανοποιούν τη γεύση σου, χωρίς να σε φορτώνουν με θερμίδες, όμως οι στιγμές που σε πιάνει βουλιμία και τρως ότι βρεις μπροστά σου οφείλονται και στον... χρόνο! Τι εννούμε; Αν μένεις για ώρες νηστική, τότε το σάκχαρο στο αίμα δεν διατηρείται σε σταθερά επίπεδα, με αποτέλεσμα να πεινάς υπερβολικά και να τρως ανεξέλεγκτα. Σχεδίασε λοιπόν την κάθε ημέρα σου με τρόπο που να τρως κάτι ανά τρεις ώρες, όσο αυτό είναι δυνατό.


Πηγή: Βασισμένο στο κείμενο κατευθυντήριων γραμμών για την εφαρμογή του Κανονισμού 1924/2006 του ΕΦΕΤ.
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook