Στο ταβερνάκι: Tips για να μην χαλάσεις τη δίαιτά σου και πιάτα που μπορείς να απολαύσεις χωρίς φόβο

Στο ταβερνάκι: Tips για να μην χαλάσεις τη δίαιτά σου και πιάτα που μπορείς να απολαύσεις χωρίς φόβο | tlife.gr

Όπως και να το κάνουμε, το καλοκαίρι πάει “σετάκι” με το φαγητό στις ταβέρνες και στα εστιατόρια. Ως γνωστόν όμως, αυτές οι στιγμές απόλαυσης κρύβουν και πολλές παγίδες, που εγώ από τη μεριά μου δεν θα σε άφηνα να πέσεις και να αυξήσεις τα κιλά σου. Για αυτόν το λόγο ζήτησα από την Κλινική Διαιτολόγο – Διατροφολόγο Γεωργία Καπώλη να μας δώσει κάποια tips για να προστατέψουμε τη δίαιτά μας, καθώς και κάποιες επιλογές που μπορούμε να απολαύσουμε χωρίς φόβο, γιατί γνωρίζω πολύ καλά ότι το φαγητό μετά το μπάνιο στη θάλασσα είναι… ιεροτελεστία. Δίνουμε το λόγο στην ειδικό…

Η καλύτερη περίοδος του χρόνου είναι το καλοκαίρι! Έρχονται στο προσκήνιο η θάλασσα, το φαγητό, οι ταβέρνες, τα ουζάκια, οι βόλτες. Είναι οι μέρες που όλοι έχουμε την ανάγκη να περάσουμε στιγμές χαλάρωσης και πολλές ώρες στη θάλασσα. Σε αυτό το σημείο πάντα προβληματιζόμαστε τι θα γίνει με τη διατροφή μας και κατ’επέκταση με το βάρος μας, αφού βρισκόμαστε εκτός προγράμματος, ενώ τα είχαμε όλα σε ισορροπημένα επίπεδα και ταυτόχρονα τώρα θέλουμε να απολαύσουμε όλα τα… καλοκαιρινά εδέσματα!

Είμαστε τυχεροί γιατί στις Ελληνικές ταβέρνες μπορούμε να βρούμε άφθονα φαγητά, τα οποία είναι γευστικά και ταυτόχρονα βοηθούν στη ρύθμιση του σωματικού μας βάρους.

Έτσι, την επόμενη φορά που θα αποφασίσετε να βγείτε για φαγητό έχετε υπόψιν σας τις ακόλουθες οδηγίες:

  • Αποφύγετε τους τηγανιτούς μεζέδες.
  • Συνοδεύετε το φαγητό σας πάντα με σαλάτα και ξεκινήστε με αυτήν.
  • Τρώτε αργά και μασάτε καλά την κάθε μπουκιά.
  • Μέχρι την ώρα του κύριου γεύματος να έχετε ακολουθήσει συχνότητα γευμάτων, προκειμένου να καταναλώσετε μικρότερη ποσότητα φαγητού.
  • Πίνετε άφθονη ποσότητα νερού πριν και μετά το φαγητό.

Τα πιο δημοφιλή μεσογειακά πιάτα που μπορείτε να απολαύσετε χωρίς τύψεις είναι τα ακόλουθα:

Γεμιστα με ρύζι

Στη συνταγή αυτή περιλαμβάνονται βιταμίνες του συμπλέγματος Β για ανθεκτικό νευρικό σύστημα και ενισχυμένο μεταβολισμό, αλλά και φυτικές ίνες για σωστή εντερική λειτουργία, γρήγορο κορεσμό και μειωμένη αποθήκευση λίπους! Επιπλέον, είναι πλούσια σε κάλιο το οποίο συμβάλλει στη μείωση της κατακράτησης και των πρηξιμάτων, που είναι συχνά το καλοκαίρι.

Μελιτζάνες ιμάμ ή παπουτσάκια ή μουσακάς

Γνήσια καλοκαιρινό πιάτο, σύμβολο της ελληνικής παραδοσιακής διατροφής ιδιαίτερα για τους αλλοδαπούς που επισκέπτονται τη χώρα μας. Έντονη γεύση, γεμάτη αντιοξειδωτικές ενώσεις που προστατεύουν σε μέγιστο βαθμό τον οργανισμό! Η μελιτζάνα είναι ένα τρόφιμο το οποίο παρέχει ισχυρή προστασία στο ανοσοποιητικό σύστημα. Στη Νιγηρία, θεωρείται αντισυλληπτικό, αντιρευματοειδής παράγοντας και αντισπασμωδικό. Στην παραδοσιακή Κορεατική ιατρική, χρησιμοποιείται για τη αντιμετώπιση του πόνου, της ερυθράς και του αλκοολισμού.

Η μελιτζάνα τον τελευταίο καιρό μελετάται για την πιθανή αντικαρκινική της δράση. Πρόσφατες μελέτες στην Ιαπωνία ανακάλυψαν ότι ο χυμός της μελιτζάνας καταστέλλει τη βλάβη των κυττάρων σε ζώα (χρωμοσωμικές ανωμαλίες) που έχουν προδιάθεση για καρκίνο. Περιέχει σημαντικές φυτοχημικές ουσίες, οι οποίες έχει δειχθεί ότι σταματούν τη διαδικασία σχηματισμού καρκινογόνων όγκων. Επιπλέον, το τυρί εφοδιάζει με πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνες της ομάδας Β που τονώνουν το μυϊκό σύστημα, τη νευρική και τη μεταβολική λειτουργία.

Γαριδομακαρονάδα

Γεύμα πλούσιο σε σύνθετους υδατάνθρακες, βιταμίνες της ομάδας Β (κυρίως Β6, Β12, νιασίνη, παντοθενικό οξύ και ριβοφλαβίνη), μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως σελήνιο, φώσφορο και κάλιο, και φυσικά τα πολύτιμα και απαραίτητα για την υγεία της καρδιάς ω-3 λιπαρά οξέα. Ο συνδυασμός όλων αυτών των θρεπτικών συστατικών βοηθάει στην ενίσχυση του μεταβολισμού και στην καύση λίπους.

Κοτόπουλο με μπάμιες

Γευστική πρόταση με σημαντική περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, οι οποίες δρουν ευεργετικά κατά της δυσκοιλιότητας, περιορίζουν την αποθήκευση και απορρόφηση του διατροφικού λίπους, ενώ ταυτόχρονα μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου. Επιπλέον, τα μπαχαρικά που περιλαμβάνονται στη συνταγή σε συνδυασμό με τις πρωτεΐνες του κοτόπουλου ενεργοποιούν τη μεταβολική λειτουργία.

Ψητές σαρδέλες με χόρτα ή βραστά κολοκυθάκια

Τα ψάρια είναι καλή πηγή καλών λιπαρών οξέων όπως ω-3 λιπαρά. Χρειαζόμαστε καθημερινά καλά λιπαρά οξέα στη διατροφή μας. Η κατανάλωση ωμέγα 3 λιπαρών οξέων βοηθούν να χάσετε βάρος. Τα ωμέγα 3 εισχωρούν στα κύτταρα και επικοινωνούν με το DNA ενεργοποιώντας συγκεκριμένα γονίδια που βοηθούν να κάψετε περισσότερο λίπος. Ταυτόχρονα, τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που βοηθούν στο να είμαστε χορτάτοι για μεγαλύτερο διάστημα και μειώνουν την απορρόφηση του διατροφικού λίπους.

Παραδοσιακό σουβλάκι με πίτα

Οι περισσότεροι το θεωρούν απαγορευμένο, ενώ επιλέγοντας τα σωστά υλικά διατηρεί πλούσια διατροφική αξία. Προτιμήστε κοτόπουλο αντί για χοιρινό, μειώνοντας έτσι την πρόσληψη λιπαρών. Με αυτόν τον τρόπο ικανοποιείτε τις ανάγκες σας σε πρωτεΐνη, που είναι απαραίτητη για τη μυϊκή ενδυνάμωση και την τόνωση του μεταβολισμού. Επιπλέον, όταν επιλέξετε αλάδωτη πίτα συνδυάζεται το τερπνόν μετά του ωφελίμου: γεύση και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που ενισχύουν το νευρικό σύστημα και βελτιώνουν την πέψη των τροφών. Τέλος, προσθέστε ντομάτα και κρεμμύδι που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά (λυκοπένιο, φλαβονοειδή).

Χωριάτικη σαλάτα ή ντάκος κρητικός

Μία γνήσια ελληνική παραδοσιακή σαλάτα πληρέστατη σε διατροφική αξία! Βιταμίνες C, Ε πολυφαινόλες και λυκοπένιο, περιλαμβάνονται στο γευστικό συνδυασμό της συνταγής και θωρακίζουν την καρδιαγγειακή λειτουργία. Οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου και το κάλιο που παρέχεται σε υψηλή ποσότητα, συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Ο θρεπτικός συνδυασμός ολοκληρώνεται με την παρουσία του ασβεστίου, της βιταμίνης D και των πρωτεϊνών με αποτέλεσμα την ενδυνάμωση του μυϊκού συστήματος και την τόνωση του μεταβολισμού και της καύσης λίπους. Έτσι καταπολεμάτε την δυσκοιλιότητα και χορταίνετε με ένα γεύμα χαμηλό σε θερμίδες και λιπαρά.

 

Επιμέλεια: Ιωάννα Κούρου

READ more